Opmaak uitschakelen
Certificaat van toegankelijkheid Voor de gekeurde pagina's van de website http://www.handicap-studie.nl

Overzicht agenda

Toetsing en examinering voor studenten met een functiebeperking. Wat zijn de mogelijkheden? 09-11-2017

09 november 2017
Veel studenten met een functiebeperking ervaren belemmeringen bij toetsing en examinering. Niet vanwege gebrek aan kennis en vaardigheden, maar vanwege de toetsvorm en/of de omstandigheden waaronder getoetst wordt. Op grond van de WGBh/cz hebben deze studenten recht op geschikte en noodzakelijke aanpassingen. Examencommissies en docenten hebben hier een essentiële rol te vervullen. Wat moet je nu weten en waar kun je rekening mee houden om deze taak goed te kunnen volbrengen zonder in te boeten op de kwaliteit van de toets en de eindkwalificaties?
Toetsing en examinering voor studenten met een functiebeperking 09-11-2017

Webinar hoe kun je als docent bijdragen aan toegankelijk en inclusief onderwijs?

24 november 2017
Op 24 november (12.30-13.15 uur) biedt Expertisecentrum handicap + studie een webinar aan voor docenten over toegankelijk en inclusief onderwijs. Docent Marloes Vlind (Vrije Universiteit), adviseur Judith Jansen (Expertisecentrum handicap + studie) en een student beantwoorden vragen en geven tips. Heb je vragen over jouw rol als docent en het toegankelijk en inclusief maken van jouw onderwijs? Loop je tegen bepaalde dingen aan? Neem dan deel aan dit gratis webinar!
Webinar hoe kun je als docent bijdragen aan toegankelijk en inclusief onderwijs?

Basistraining studeren met een functiebeperking 11-01-2018

11 januari 2018
Drie op de tien studenten heeft een functiebeperking. Een deel van deze groep wordt hierdoor tijdens zijn studie belemmerd. Dit is niet altijd duidelijk voor docenten en begeleiders. Voor de student geldt dat hij soms onvoldoende op de hoogte is wat de onderwijsinstelling voor hem kan betekenen als het bijvoorbeeld gaat om begeleiding en voorzieningen.
Basistraining studeren met een functiebeperking 11-01-2018

Waarborgen kwaliteit van beleid studeren met een functiebeperking 05-02-2018

05 februari 2018
De meeste onderwijsinstellingen beschikken over een beleidsplan of beleidsnotitie over studeren met een functiebeperking. Veelal is dit beleid gestoeld op een duidelijke visie op studeren met een functiebeperking of diversiteit. Welke thema’s zouden in dit beleidsplan terug moeten komen? Hoe monitor je de beleidsontwikkelingen? En hoe stel je je beleid bij?
Waarborgen kwaliteit van beleid studeren met een functiebeperking 05-02-2018

Studeren met autisme (ASS) en AD(H)D 10-04-2018

10 april 2018
Wat is ASS of AD(H)D? Welke mogelijke belemmeringen ondervinden studenten met ASS/AD(H)D tijdens hun studie? Wat kun je als docent, studieadviseur of onderwijsprofessional doen om studenten met ASS/AD(H)D beter te begeleiden zodat zij succesvol kunnen studeren? Deze en andere vragen komen in de training studeren met ASS en AD(H)D aan bod.
Studeren met autisme (ASS) en AD(H)D 10-04-2018

Agenda

Vorige maand
Volgende maand
oktober 2017
ma
di
wo
do
vr
za
zo
1
2
4
5
6
7
8
9
11
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31