Opmaak uitschakelen

Overzicht agenda

Filmmiddag documentaire suïcide: In het Hoofd van mijn Zusje 30-03-2017

30 maart 2017
De documentaire 'In het hoofd van mijn zusje' is gemaakt met als doel om suïcidale gedachten en psychische klachten onder jonge mensen meer bespreekbaar te maken. Regisseur Ingrid Kamerling onderzoekt in deze film de zelfdoding van haar zus Vivian. Expertisecentrum handicap + studie organiseert samen met de regisseur en Stichting 113 een speciale vertoning van deze film met na afloop een gesprek over suïcidepreventie binnen het onderwijs.
Filmmiddag documentaire suïcide: In het Hoofd van mijn Zusje 30-03-2017

Blended cursus Toegankelijk onderwijs geven aan studenten+ 11-04-2017

11 april 2017
Docenten in het hoger onderwijs krijgen in toenemende mate te maken met studenten die tijdens de studie worden belemmerd door een functiebeperking (studenten+). Hoe kun je het onderwijs voor een grotere groep studenten toegankelijk maken? Wanneer en naar wie kun je studenten doorverwijzen? Wat kun je doen ten aanzien van toetsing en examinering?
Blended cursus Toegankelijk onderwijs geven aan studenten+ 11-04-2017

Studiebijeenkomst toetsing en examinering 10-05-2017

10 mei 2017
Handicap + studie organiseert deze studiebijeenkomst over toetsing en examinering in samenwerking met hogeschool Windesheim voor professionals van hogescholen en universiteiten in Nederland. In januari 2017 vond eenzelfde studiebijeenkomst plaats bij Windesheim, gezien de grote belangstelling wordt deze bijeenkomst op 10 mei 2017 nogmaals gehouden maar nu in 's-Hertogenbosch.
Studiebijeenkomst toetsing en examinering 10-05-2017

Basistraining studeren met psychische klachten 16-05-2017

16 mei 2017
Deze training is er op gericht docenten en studiebegeleiders meer bewust te maken van de psychische klachten bij studenten en handvatten te geven voor de omgang en begeleiding.
Basistraining studeren met psychische klachten 16-05-2017

Verdiepende training begeleiden van studenten met psychische klachten 15-06-2017

15 juni 2017
Steeds meer studenten met psychische problemen studeren in het hoger onderwijs. Het gaat om studenten die de intelligentie hebben om hoger onderwijs te volgen, maar die vaak behandeling van hun psychische problemen nodig hebben en daarnaast ondersteuning bij het studeren. Onderwijsprofessionals ervaren vaak ‘handelingsverlegenheid’ in het contact met en bij de begeleiding van studenten met psychische problemen. In het onderwijs hoort de studentrol en, niet de patiëntrol centraal te staan. Hoe ga je daar als onderwijsprofessional in de praktijk mee om?
Verdiepende training begeleiden van studenten met psychische klachten 15-06-2017

Agenda

Vorige maand
Volgende maand
maart 2017
ma
di
wo
do
vr
za
zo
1
2
3
4
5
6
8
9
10
11
12
15
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
31